Genomineerden voor Wilrijkse Geitetrofee bekend

Solidariteitskoor Frappant, Lydia Baeck en dierenvoedselbank Poezewoef zijn genomineerd voor de Wilrijkse Geitetrofee. Daarmee bekroont het district elk jaar een verdienstelijke inwoner of vereniging. De Wilrijkenaren kiezen de winnaar tijdens de Kerstdrink van het district op zaterdag 10 december.

Het district lanceerde een oproep aan zijn inwoners om personen, groepen of verenigingen te nomineren die zich inzetten voor Wilrijk, de typische eigenheid van het district of zijn bevolking. Uit de ingezonden kandidaturen selecteerde een jury drie genomineerden voor de Geitetrofee.

De genomineerden voor de Geitetrofee 2022:

1. Lydia Baeck
    ​Lydia Baeck woont op het Valaar en is 86 jaar. Ondanks die leeftijd bezoekt ze maandelijks tientallen eenzame personen voor een gezellige babbel. Ook is Lydia vrijwilliger bij tal van sociale organisaties zoals Warme Buurt Wilrijk en Samana.
  2. Dierenvoedselbank Poezewoef
    ​Deze organisatie helpt dierenbaasjes die het financieel moeilijk hebben met voedselpakketten voor hun huisdier. Poezewoef springt ook bij in onder meer het castreren, steriliseren en chippen van huisdieren.
  3. Solidariteitskoor Frappant
    ​Dit koor werd gesticht door Bob De Pooter in Wilrijk en repeteert er nog steeds. Onder het motto 'Een stem voor de stemlozen' geeft Solidariteitskoor Frappant optredens waarmee ze goede doelen steunen in binnen- en buitenland.

Verkiezing tijdens de Kerstdrink op zaterdag 10 december

Wie van deze drie genomineerden de Wilrijkse Geitetrofee wint, wordt bepaald door de inwoners van het district. De stemming en de uitreiking van de Geitetrofee vinden plaats op de Kerstdrink die het district houdt tijdens de Kerstmarkt op zaterdag 10 december 2022 tussen 14.00 en 16.00 uur. Plaats van afspraak is de Bist.

Elke bezoeker van de Kerstdrink kan een stem uitbrengen voor één van de drie genomineerden. In ruil voor die stem trakteert het district op een warm geschenk en enkele consumpties bij de verenigingenkraampjes op de kerstmarkt.

Wilrijks districtsschepen voor protocol Hans Ides: "Wilrijk kent een heel sterk verenigingsleven en vele vrijwilligers die zich op verschillende domeinen inzetten. Het is erg fijn om zien dat er 3 kandidaten zijn dit jaar die met heel uiteenlopende dingen bezig zijn en allemaal zorgen voor een warm Wilrijk."

Districtsburgemeester Kristof Bossuyt: "Na twee coronajaren staat de uitreiking van de Geitetrofee dit jaar in het teken van die Wilrijkenaars die zich non-stop (blijven) inzetten voor hun medemens. Dat doen alle drie van de genomineerden elk op hun eigen schitterende, hartverwarmende wijze. Daarom alleen al verdienen Solidariteitskoor Frappant, Poezewoef en Lydia Baeck nu en morgen al onze dankbaarheid en respect, ongeacht wie de trofee uiteindelijk zal krijgen."